De samenwerking tussen Martin Cohen en Alberto de Hond heeft uiteindelijk achttien jaar geduurd. Maar als in een huwelijk, speelden er door de tijd heen allerlei grotere en kleinere conflicten. Alberto bracht ideeën, deed voorbereidend werk en lobbyde voor prospects. Maar de erkenning voor dat alles bleef uit en deed de spanning tussen de twee alsmaar oplopen. In 1988 kwam het tot een breuk. Levering van merkloze instrumenten via Latin Percussion was niet meer mogelijk.
Vanaf dat moment is Alberto zijn Cubaanse instrumentenlijn zelf gaan vervaardigen. Niet in Cuba of de VS, maar uit betere houtsoorten in Azië en Brazilië.
to be found atJohnny Pacheco, a Dominican accordion player who became mostly identified
with the Cuban band styles of charanga and conjunto, was extremely helpful to
me in my career. He provided me with the prototype bongo that I copied in 1962.
Later on he provided me with the proper dimensions for a tambora and later on
gave me the name of a distributor in Holland that enabled me to begin selling into
Europe. It was this same distributor, Alberto De Hond, that participated with me in
bringing the first Latin Percussion Jazz Ensemble to Europe in 1979. I feel very
indebted to Pacheco
Users browsing this forum: No registered users and 19 guests